zondag 21 februari 2016

Flower Power

Van een wit vel naar een gekleurd vel met een print. 

Dat vind ik het leukste om te doen als ik aan de slag ga met stempels, stencils, PanPastels en inkt. Dit keer heb ik een grote kaart (A5 formaat) gemaakt voor een zieke collega van mijn man, zodat veel collega's een wens in de kaart kunnen schrijven.



Begin met het aanbrengen van twee kleuren PanPastel op Artist Drawing Paper 160 grs (Schut). 
Ik gebruikte Phthalo Blue Tint (560.8) en Phthalo Blue (560.5).


Met een vingersponsje of een ronde blendingtool breng je eenvoudig Versamark, door een template/stencil, aan op je werk. Vervolgens spons je voorzichtig PanPastel over de Versamark. Je kunt ook een kwastje gebruiken.


Dit heb ik herhaald met verschillende templates en kleuren PanPastel. Ik gebruikte Phthalo Blue Tint, Phthalo Blue en Bright Yellow Green (680.5).


Fixeer je werk voor je gaat stempelen met Stazon Jet Black en Memento Luxe Olive Groove. 



Ik heb de bloemen ingekleurd met markers en een waterpenseel. Voor wat witte accenten gebruikte ik de Molotow Signal White marker. Een ideale marker met acrylverf voor het aanbrengen van accenten op je werk. Ze zijn verkrijgbaar in diverse kleuren.


Ik heb mijn creatie gemat op lichtgroen cardstock en uiteindelijk op een cremekleurige kaart (dubbelgevouwen A4) geplakt. 


En nu maar hopen dat iedereen zijn/haar wens er in kwijt kan.

De stempels die ik gebruikt heb zijn van Paper Artsy uit de Eclectica serie en de templates zijn van Crafters Workshop en Penny Black.


4 opmerkingen:

Sophie zei

Oh, wie wunderschön. Danke für das Zeigen.
Die Details entzücken mich total.
Wie du das mit den Schablonen gemacht hast, bewundere ich sehr.
Ich bin ganz verliebt in diese schöne Karte.

Herzlichst Sophie

Pat zei

This is really pretty Corine and the blues and the yellow Pan Pastels go beautifully together and I love the background stencilling and then the Paper Artsy stamps go perfectly over the top. Fabulous! x

Annemieke zei

Wat is ie mooi ik dacht in eerste instantie aan inkt:)
Groet Annemieke

Daria zei

This is so beautiful. Thank you for sharing how you made it.