maandag 21 december 2015

Mini Canvas met PanPastels

Dit keer laat ik jullie zien hoe je een minicanvasje met PanPastels maakt.
Minicanvasjes zijn heel leuk om kado te doen. Je kunt ze ook in een bubbeltjesenvelop opsturen. Is weer eens wat anders dan een kaart.




Als basis neem je een minicanvasje van 10 x 10 cm. Hierop plak je met modge podge een paar stukjes boekpapier. 


Zorg dat het boekpapier goed vast zit. Desnoods nog een beetje modge podge langs de randen van het boekpapier. Vervolgens breng je modeling paste aan door een stencil. Ik gebruikte een stencil van DutchDooBaDoo. Laat goed drogen voor je verder gaat, gebruik eventueel een heattool.


Over het geheel breng je een laag gesso aan. Niet te dik, anders ben je de structuur van de modeling paste kwijt. Het canvasje ziet er dan zo uit. Laat alles goed drogen voor je verder gaat.


Met een sponsje breng je drie kleuren PanPastel aan: Phthalo Green (620.5), Magenta (430.5) en Turquoise Shade (580.5). Fixeer je werk voor je verder gaat, dit geeft een betere hechtingslaag voor de volgende stap.


Het stencil leg je weer precies op dezelfde plek. Daarover breng je Versamark transparante embossinginkt aan, doe dit met een blendingtool zodat niet je hele canvas met embossinginkt bedekt wordt. Laat het stencil liggen en spons met PanPastel Silver (920.5). Het lijkt bij dit klusje wel even of je handen te kort komt, dus pas op dat de boel niet verschuift.



Maak het stencil schoon en leg weer op precies dezelfde plek terug. Om wat accenten aan te brengen stempel je Memento Luxe Gray Flanel de tekststempel Handwriting van Art Journey.



En nu is het minicanvasje klaar. 

Het is natuurlijk leuk om het verder af te werken. Ik koos dit keer voor hartjes. Ik plakte eerst weer een stukje boekpapier op cardstock (250grs) en schilderde een laag gesso er over. Door een stencil bracht Versamark embossing inkt aan en dit bewerkte ik met PanPastels Phthalo Blue Shade (560.3) en Magenta Shade (430.3). Met Memento Luxe Nautical Blue stempelde ik de Baroque Swirl van Art Journey over de achtergrond. Vervolgens heb ik met behulp van een Sizzix mail hartjes gestansd. Vergeet het achtergrondpapier niet eerst te fixeren voor je gaat stanzen. 

Maar je kunt natuurlijk ook kiezen om je canvas op een andere manier verder af te maken. 


De hartjes kun je eventueel nog opleuken met een witte Molotow pen (Signal White). Met wat lintjes en een de tekst LOVE (gestanste lettertjes van Quickutz) maakte ik het geheel verder af.


Het minicanvasje heeft inmiddels een mooie plek bij ons in de woonkamer, in het dienblad dat op de eetkamertafel staat. 



Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren. 
















4 opmerkingen:

Paper Creations by Shirley zei

Beautiful canvas in the soft colours. Seasons Greetings, xx

Regina de Koning zei

Heel gaaf. Mooie foto's heb je er van gemaakt.

emsiescreaties zei

Je weet me zeker te inspireren. Kijk en lees graag over de creaties welke je maakt.
Groetjes Emmy Wind (emsiescreaties.blogspot.com)

akkina van steen zei

Ook een mooie Corina