woensdag 17 februari 2010

Terra workshop

Als je op de Art Journey dagen bent geweest heb je bij de workshop van Jeanette en mij gewerkt met Terra. Terra is een pasta waar je leuke reliëfs mee kan creëren, en daarna met allerlei soorten produkten (acrylverf, glimmermist, metaal-verf, inkten) kan bewerken.



Hier heb ik ook met de Terra gewerkt. Ik heb de Terra op een passepartout aangebracht en daarna gladgestreken. Vervolgens heb ik er in gestempeld (maak je stempel eerst nat met water!). Daarna heb ik het geheel bijna 24 uur laten drogen.


De volgende stap is schilderen (sponsen) met acrylverf. Dit weer drogen (eventueel met heatgun) en daarna 2 kleuren glimmermist er overheen. De glimmermist droogt het snelst met een heatgun. Pas op! De Terra zou nog kunnen reageren, dus maak het niet te heet.

De papierbloemen heb ik bespoten met glimmermist en aan de lucht laten drogen. De stempel is één van de nieuwe stempels van Art Journey! Terra kun je ook bestellen bij Art Journey, net als de metaalverf (Viva Flüssiges Edelmetall).

2 opmerkingen:

Godelieve zei

Prachtig reliëf!

Ellen zei

schitterend texture en zo mooi in dat paars